Menüü
Esileht
Ajalugu
Fotod
Foorumid
Ühendus
Lingid
Registreeru
 
W tegevused
Tegevusaruanded
Aastaaruanded
Toetajad ja liikmed
W-tooted
 
Viimati lisatud
  • Vanalinna konverents
  • ACTAlooline Weissenstein
  • Türi!
  • "Külmkõlad"
  • Posti 12
  • Welopäev
  •  
    Wotod
     
    Praegu siin:
    0 kasutajat
    43 külalist >>
     
    Sisene
    Kasutajanimi:

    Salasõna:

    pea mind meeles

    Registreeru!
    Unustasid oma salasõna?
     


    Siit saad meile saata oma artikli või kuulutuse.


     
    Postitanud Weissenstein
    UudisedKeskplats võib saada autopriiks

    14. juuni 2007
    Järva Teataja
    Madis Aesma


    Paide linnavalitsus tellis liiklusspetsialistidelt uuringu, kas on võimalik keskväljakult autoliiklus ära juhtida. Hiljuti valminud uuringu tulemused annavad sellele mõttele rohelise tee.
    Abilinnapea Kaido Ivask sõnas, et kesklinna autodest vabastamise poolt räägib mitu asjaolu.

    Esiteks on kavas Puuvilja tänavat kuni Tallinna tänava otsas asuva ringteeni pikendada, mis vähendab kesklinna liikluskoormust.


    Keskväljakul torkab silma autorohkus

    Teisalt on jalakäijail keskväljakul liialt vähe ruumi. «Meil on ilus keskväljak, aga praegu on selle liiga palju autod vallutanud,» sõnas Ivask.

    Ta lisas, et mis Puuvilja tänava läbimurdesse puutub, siis keskväljakut on võimalik ka enne selle valmimist autodele sulgeda, läbimurde väljaehitamise vajadus peaks tekkima 7–10 aasta pärast.

    Ajalooliselt täitis keskväljak turuplatsi kohta, olles peaasjalikult jalakäijate päralt. Ka nüüd võiks Ivaski meelest jälle nii olla ning platsil endale koha leida näiteks vabaõhukohvikud, laadad–üritused – just nii, nagu see on mitmes teises linnas, kus vana keskväljak või raekoja plats on vaid jalakäijate jagu.

    Ivask lisas, et väljaku autodest vabastamine tähendab muudatusi kesklinna liiklusskeemis ja parkimiskorralduses.

    Selguse ja lahendusvariantide saamiseks telliski linnavalitsus OÜ–lt Liiklusbüroo uuringu.

    Põhjalik uuring pakub kaht moodust, kuidas keskväljakut autovabaks teha.

    Ühe järgi sõidavad bussid siiski keskväljakule: Türi poolt tulev keerab ringi raekoja ja Mäo poolt tulev kiriku ees. Ülejäänud sõidukid saaksid sõita kiriku eest läbi teisele poole kirikut parklasse ning kiriku ette jääks 7 parkimiskohta.

    Teise variandi järgi bussid (ja muud sõidukid) platsile ei pääse, küll võivad Tallinna tänavalt tulijad kiriku eest läbi sõita, et jõuda teisele poole kirikut asuvasse parklasse. Kiriku ette jääks uusi parkimiskohti 18.

    Mis puutub autovaba keskväljakuga kaduvasse 26 parkimiskohta, siis neid on Ivaski ütlust mööda plaanis hüvitada.

    Uusi saab asemele teha Pärnu tänava äärde (Vaarose poe vastu), samuti pakub uuring suurt parklat Kaval Antsu pubi vastu Järva Teataja toimetuse hoone ja muusikakooli vahele haljasalale. Ka kiriku taha tuleks uusi parkimiskohti ja autodele jääks alles pääs raekoja ja kaubamaja taha parklasse. Samuti tuleb uus parkla Veski tänava otsa, see hakkab teenindama Vallimäel käijaid.

    Suurem liiklus – näiteks Tallinn – Paide liinibuss – hakkaks kulgema Laia ja Puuvilja tänava kaudu. Et tihenevat liiklust Aiavilja–Puuvilja–Pärnu ristmikul rahustada, on uuring Ivaski ütlust mööda sinna ringtee välja pakkunud.

    Ivask sõnas, et linnavalitsuse ettekujutus autovabast keskväljakust sarnaneb uuringu teise variandiga, ent on ka üks erinevus.

    Nimelt ei laseks linnavalitsus autosid kiriku ette parkima ega sealt eest läbi sõitma, vaid muudaks Tallinna tänava autovabaks juba Posti tänava nurgalt. «Kardan kihutajaid (kes hakkaksid kiriku eest läbi tuhisema – toim), olgu keskväljak siis juba täielikult autodele suletud,» ütles Ivask.

    Sellise lahenduse ainus probleem on, et Posti tänav on ühesuunaline ja selleks, et pääseda kiriku taha parkima, peab Tallinna poolt tulija sõitma sinna näiteks Vallimäe tagant. Kahele suunale kipub Posti tänav liialt kitsaks jääma.

    Ajalooliselt on keskväljakut katnud munakivisillutis, jalakäijad on astunud paekivist kõnniteid mööda. Selline lahendus võiks keskväljakule nüüdki naasta.


    Hinnast on vara rääkida

    Linnavalitsus kavatseb tutvustada mõtet volikogule, samuti linlastele ja kõnelda ettevõtjatega. «Ettevõtjad muretsevad vahest kõige rohkem, et enam ei pääse autoga äridele ligi,» ütles Ivask. «Aga vaadates teisi linnu – Pärnut, Tartut, Tallinnat –, pole seal raekoja platsi ääres poed ära kadunud.»

    Tööde maksumusest on Ivaski meelest vara rääkida. Kui kõik hästi läheb ja asjasse puutuvad osapooled nõus on, on keskplatsi esimene optimistlik jalakäijaprii valmimisaeg järgmise aasta sügis.

    Järva tarbijate ühistul on keskväljaku ääres Konsumi toidukauplus ja majatarvete kauplus. Juhatuse esimees Tõnu Uibopuu sõnas, et ühistu vaatenurgast jalakäijatele mõeldud kesklinna heaks pidada ei saa, sest poodidele ei saaks enam autoga ligi.

    Uibopuu sõnas, et kui inimesel on võimalik valida kahe toidupoe vahel, sõidab ta ikka selle ette, millele autoga vahetusse lähedusse pääseb.


    Järva Teataja


    Paide turuplats 20. sajandi alguses:






    samateemaline küsitlus weissensteini veebis

    In English
     
    Ajaleht

     
    Paide Teataja
  • Uudised
  • Artiklid
  • Kreisilinnas
  • Kuulutused
  •  
    Paide linna veeb
    paide.ee
     
    Toeta pärandit
     
    Fotoalbum
     
     

    kasutatud tarkvara PhpWebThings
    Kõik õigused reserveeritud Ühendusele Weissenstein